Velkommen til Muldvarpen Barnehage

Muldvarpen barnehage ligger i flotte omgivelser på Lassa med fotballbaner og volleyballbaner som nærmeste nabo. Like i nærheten har vi flotte turområder som Mosvannet og Stokkavannet.

Visjon for Muldvarpen Barnehage

Sammen skaper vi mestring og trygghet!
Både barn og foreldre skal føle at Muldvarpen barnehage er et trygt og godt sted å være.
Foreldrene skal oppleve at barna blir godt ivaretatt, at de voksne er genuint interessert i deres barn og at det bygges gode relasjoner.
Gjennom opplegg og erfaringer i barnehagen skal barna oppleve mestring. De skal kjenne på tryggheten i at de vet at de voksne vil støtte dem slik at de opplever å mestre.

Når vi kobler dette sammen med visjonen, kan vi formulere det på denne måten;
Barn og voksne skal oppleve at det gir mening å møtes i Muldvarpen barnehage. Oppholdet skal preges av trygghet, utvikling og godt humør.

Satsingsområder

Våre satsningsområder er språk, tekst og kommunikasjon og sosial kompetanse. Vi har faste dager i uken hvor vi jobber i små grupper i barnehagen og vi er også mye ute på tur. Småbarnsavdelingene har en fast turdag i uken, og de store avdelingene har to faste turdager. Da koser vi oss med ulike aktiviteter og utforsker hva nærområdet og byen vår har å by på.

Litt om barnehagen

Vi har aldersinndelte avdelinger. De store avdelingene er Førskolen (5-6 år), Miniklubben (4-5 år) og Knøttene (3-4 år). Småbarns avdelingene er Humlene, Marihønene og Sommerfuglene, alle tre avdelingene har barn i alderen 0-3 år.

4 menn og 14 damer arbeider i sammen, og trives svært godt i Muldvarpen barnehage.

Historien

Muldvarpen barnehage har eksistert siden 1993, da var det foreldre som drev og eide barnehagen. Barnehagen holdt da til i et nedlagt hønsehus, men flyttet senere til Ynglingens lokaler der de leide fram til høsten 2005.

Bygget barnehagen holder til i nå stod ferdig oktober 2005. I 2013 hadde vi en stor innendørs ombygging, og uteområdet vært har vært gjennom flere oppgraderinger, i 2011, 2015 og 2019. Barnehagen er en privat andels barnehage.

Ta gjerne turen innom for en omvisning i våre trivelige og lyse lokaler.